دستور العمل برگر رژیمی و گیاهی وگانmyTRX

برگر از آن غذاهایی است که تقریبا همه دوستش دارند. از آنجا که برگر ها معمولا کالری بالایی دارند، گزینه مناسبی برای مصرف زیاد آن نیست. به همین دلیل ما برای شما دستور پخت برگر رژیمی و گیاهی را آماده کردیم تا با خیال راحت این غذا را آماده و میل کنید.

البته شما میتوانید دستور تهیه و پخت غذای های دیگه هم مشاهد کنید مثل پاستا سبزیجات رژیمی و این دستور پخت ها در انواع رژیم ها غذایی مثل رژیم اتکینز بکار ببرید

نحوه تهیه برگر رژیمی و گیاهی

مواد لازم برای برگر رژیمی و گیاهی

:

مواد مورد نیباز برای تهیه برگر رژیمی و گیاهی

  • یک عدد موسیر یا نصف پیاز خرد شده.
  • چوب کرفس، یا یک چهارم فلفل قرمز خرد شده.
  • جعفری به مقدار دلخواه (ترجیحا یک مشت).
  • ۴۰۰ گرم نخود کنسروی که آبکش کرده، بگذارید کمی آب آن خشک شود.
  • ۱ قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی.
  • ۲ قاشق غذاخوری آرد ساده.
  • ۱ قاشق غذاخوری آرد سوخاری.
  • روغن برای سرخ کردن.
  • نان برگر یا نان پیتا، کاهو، گوجه فرنگی و سس برای سرو.

مرحله اول پخت برگر رژیمی و گیاهی:

برای مرحله درست کردن برگر رژیمی و گیاهی نخود ها را له کرده و به آن موسیر، کرفس و جعفری را اضافه کنید، در این کار زیاده روی نکنید، جنس خمیر باید کمی زبرتر از حمص باشد. پوره گوجه فرنگی و آرد سوخاری را به مخلوط اضافه کنید.
به آن به اندازه کافی ادویه (بوصرت دلخواه مثل فلفل سیاه،نمک،زردچویه،زنجفیل و …) بزنید تا بی مزه نباشد.

مرحله دوم برگر وگان:

این اندازه از برگر رژیمی مخلوط برای ۴ نفر مناسب است. میتوانید خمیر را به چهار قسمت تقسیم کنید و اجازه دهید حداقل ۳۰ دقیقه استراحت کنند. در صورت تمایل میتوانید آنهارا یک شب در یخچال بگذارید.

 

 پخت برگر وگان

مراحل پخت برگر وگان

مرحله سوم:

در ماهیتابه نچسب کمی روغن بریزید و اجازه دهید تا داغ شود. مخلوط خمیری شکل یا در واقع گوشت برگر را درون آن بگذارید تا دو طرف آنها قهوه ای و ترد شوند. سعی کنید بیش از حد به آنها دست نزنید زیرا وقتی گرم میشوند کاملا نرم میشوند و تردی خود را از دست میدهند.
سس، گوجه، کاهو و خیارشور را روی نان بگذارید.
بعد از آنکه دو طرف برگر ها سرخ شدند آنها را روی نان بگذارید، برگر رژیمی و گیاهی حاضر شده است و نوش جان کنید.

برگر رژیمی و گیاهی خیلی زود آماده میشود و همانطور که قبلا گفته شد، بسیار کالری کمی دارد و جایگزین مناسب و خوشمزه ای برای برگر های چرب و پر کالری هستند.

 

همچنین شما میتوانید لیست و دستور پخت انواغ غذاهای سالم و تو بخش کالری من پیدا کنید، و بهمراه برنامه تی ار ایکس بهنرین نتیجه برای کات عضلات و کاهش چربی و فرم دهی داشته باشید